Stampin' Up Workshop met Linda

Voor goed betaalbare workshops, kinderfeestjes in Swalmen en omstreken
en bestellingen van Stampin'Up
bent u hier aan het juiste adres.

Mail voor informatie:
l.opdencamp24@gmail.com

facebook: Stampin' by Linda

vrijdag 14 maart 2014

Tutorial Kaart met trap

Tutorial Kaart met trap




Deze kaart zag ik van de week ergens op internet voorbijkomen. Er zat geen uitleg bij hoe hij gemaakt was. Maar door goed te kijken dacht ik dat ik hem wel kon namaken. En kijk... mijn ruimtelijk inzicht is zo verkeerd nog niet. Hij is gelukt.
Ik heb er maar meteen een tutorial bijgemaakt, zodat nog meer mensen deze leuke kaart kunnen maken.

Benodigdheden voor de basis:
1 A5 formaat Cardstock



Nu is het even goed meten. De treden zijn allemaal 3 cm hoog.
Meet dus die 3 cm steeds goed af. 
Vervolgens zet je op de eerste 3cm lijn een verticale streep tussen 4 en 9 cm. 
Voor de volgende traptrede maak je een streep tussen de 5 en 10 cm.
Daarna tussen 6 en 11 cm, de volgende tussen 7 en 12 cm.
Je hebt nu vier lijntjes getekend. Deze worden later doorgesneden.



Nu komt het lastige. Je treden worden maar 4 cm breed, maar je hebt lijntjes van 5 cm. Er komt namelijk een vouw in waardoor je die extra cm nodig hebt.
Het makkelijkste voor mij om uit te leggen is dat je rillijnen maakt, verticaal omhoog (misschien even goed afmeten) aan het rechteruiteinde van je lijntjes. Meet vanaf hier 4 cm naar links en ril daar ook verticaal omhoog.
Als het goed is, krijg je dan je kaart zoals op onderstaande foto.
De treden verspringen zich.



Wanneer je nu van de rillijnen links bergvouwen maakt en van de rillijnen rechts dalvouwen, dan kun je je kaart dichtvouwen. Vouw je hem een beetje open heb je een trapje.





Je basis is nu al klaar. Nu kun je je kaart naar hartenlust versieren. 
Dat heb ik ook gedaan.





En dichtgevouwen kan hij in een mooie envelop. Omdat het formaat van de kaart afwijkt van de standaardenvelopmaten moet ik deze nog zelf maken.

Oh ja en mocht je denken dat jouw kaart aan de rechterkant iets langer is dan de mijne. Dit klopt helemaal, omdat mijn designpapier te klein was, maar ik het toch graag wilde gebruiken en niet kon draaien door de afbeeldingen, heb ik er rechts 1 cm vanaf gesneden. Je kunt hier eventueel nog meer afsnijden, wanneer je toch die standaardkaartenvelop wil gebruiken.



Veel plezier weer!!!

Groetjes, Linda

Update 15 maart 2014:

Ik kon het natuurlijk niet laten om nog even te proberen hoe de kaart zou worden als ik er twee trapjes in zou maken.
Zie hier het resultaat:





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen