Stampin' Up Workshop met Linda

Voor goed betaalbare workshops, kinderfeestjes in Swalmen en omstreken
en bestellingen van Stampin'Up
bent u hier aan het juiste adres.

Mail voor informatie:
l.opdencamp24@gmail.com

facebook: Stampin' by Linda

zaterdag 8 februari 2014

Tutorial LP-hoes voor kaart/brief

Tutorial LP-hoes voor kaart/brief

Mijn man is een verzamelaar van LP's en ineens kreeg ik hiervan ook inspiratie voor een kaart/brief.
Dus hierbij de uitleg hoe ik het gemaakt heb.

Benodigdheden:
2x cardstock van 15 x 15 cm
2x designpapier van 14,7 x 14,7 cm
Verdere versieringen voor de voorkant
Tape





Pak de twee vellen cardstock en leg deze met de onbedrukte kant naar elkaar toe.



Plak de twee vellen aan drie zijden tegen elkaar m.b.v. tape. Je "platenhoes" is in principe klaar.



Pak nu je twee vellen designpapier en snijd in het midden (bv. m.b.v. een passer en een getekend kruis om het midden te bepalen) rond uit.




Plak met tape ook hiervan drie zijkanten dicht. Je binnenhoes is ook klaar. Hierin kun je een kaart/brief of iets anders stoppen.



Schuif het zo in elkaar dat de opening van de buitenhoes rechts is, en van de binnenhoes boven.



Nu nog leuk versieren en klaar.



Later heb ik er nog een gemaakt in het klein. Buitenhoes is hier 9 x 9 cm en de binnenhoes 8,7 x 8,7 cm. Hierin kan een theezakje gestopt worden als cadeautje voor iemand bijvoorbeeld.




Veel plezier weer met deze tutorial. Niet moeilijk, maar wel leuk vind ik.

Groetjes, Linda

7 opmerkingen:

  1. Hij is echt erg leuk!

    Groetjes lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super idee en uitleg weer!
    Had nooit gedacht dat ik in staat zou zijn om doosjes te vouwen maar dankzij jouw heldere tutorial heb ik een leuk driehoeksdoosje en luciferdoosje gemaakt..ik zet ze dit weekend op mijn blog met uiteraard de vermelding van jouw blog ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk leuk. Volg ik jou al? Wil het graag zien? Hoe heet je blog?

      Verwijderen
  3. Haha geen idee maar kom je niet op mijn blog als je op mijn naam klikt? Daar was ik eigenlijk vanuit gegaan...maar mijn blog heet : www.mandalalena.blogspot.nl , gezellig als je kijkje komt nemen en morgen plaats ik de doosjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met mijn mobiel werkte dat niet helaas. Maar ik volg je inmiddels via bloglovin'. Leuke blog heb je en leuk dat je mijn blog genoemd hebt.

      Verwijderen
  4. Wauw ontdek net via via je blog en wat een toffe tutorials allemaal zeg! Ik ben gek op mooi papier en koop het ook als ik het tegenkom :-), maar weet dan vaak niet zo goed wat er mee te doen...je doosjes en zo zijn super, wat een leuke ideetjes allemaal!! Ik ga je volgen hoor! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Erg leuk dat je mijn blog gevonden hebt. Veel plezier met alle tutorials.

      Verwijderen