Stampin' Up Workshop met Linda

Voor goed betaalbare workshops, kinderfeestjes in Swalmen en omstreken
en bestellingen van Stampin'Up
bent u hier aan het juiste adres.

Mail voor informatie:
l.opdencamp24@gmail.com

facebook: Stampin' by Linda

zaterdag 26 oktober 2013

Tutorial Archiefmapje


Tutorial: Archiefmapje

Benodigheden:
- 5 mooie vellen cardstock 15x21 cm
- dubbelzijdige tape
- touwtje
- leuke versieringen

Allereerst zoek je vijf mooie blaadjes die leuk bij elkaar passen.



Bij 4 hiervan snijd je 1 cm van de korte kant af, zodat de bladen nu het formaat 14x21 cm hebben.



Dan pak je je vijfde blaadje.



Deze ril je op 10 en 11 cm van de lengte.



Dan krijg je het volgende mapje:



De vier overige blaadjes ril je op 11 cm en vouw je dubbel. Er is aan de achterkant een uitstekend randje te zien. Hiervan wordt de tab gemaakt.





De tabs meet je als volgt af.
De eerste: 0 - 3,5 cm
De tweede: 3,5 - 7 cm
De derde: 7 - 10,5 cm
De vierde: 10,5 - 14 cm
Je kunt ze aan de bovenkant schuin afsnijden, door 3 mm van beide kanten af te halen.



Het ziet er dan als volgt uit:




Deze vier mapjes komen nu in je mapje met de bodem van 1 cm breed.



Je kunt nu de buitenkant versieren zoals je zelf leuk vindt. Ik vond het leuk om hier ook twee insteekmapjes te maken met een mooi geperforeerde zijkant.
Hiervoor had ik twee blaadjes gesneden. een van 7,5x15 cm en een van 4x 15 cm.



Op de achterkant plak je dubbelzijdige tape aan de zijkant en onderkant, zodat je hier iets in kunt steken, zonder dat het er aan de onderkant uitvalt.



Deze plak je dan op de voorkant van je archiefmap. Vervolgens pak je je touwtje en bindt dit losjes om het mapje heen. Niet te strak, want je wilt natuurlijk nog stickers, sticky notes, een brief, theezakjes, recept of iets anders in de vier mapjes stoppen, waardoor het geheel dikker wordt. Ook weer niet te los, waardoor het touw er te snel afglijdt.



Verder versieren naar eigen wens, en klaar is je mapje:




Hier de mapjes die ik al eerder gemaakt heb:







En een kerstmapje. Toch een cadeautje om te krijgen!




Ik hoop dat ook deze tutorial weer duidelijk was. 
Veel plezier ermee!! Ik zie graag jullie creaties tegemoet!!

Liefs, Linda


17 opmerkingen:

  1. Oooh die is leuk!! :-D Ik moet ook nodig eens aan de knutsel voor een nieuwe snailmail naar jou toe. Kom er steeds niet aan toe. Wel aan het schrijven zelf, maar het knutselen dat lukt me steeds niet. Ik leg de lat gewoon zo hoog voor mezelf, probeer jouw superknutsels te evenaren, maar loop een beetje tegen een soort faalangst of perfectionisme aan geloof ik ;-) Dit gezegd hebbende, moet ik me er maar eens overheen zetten. Ik probeer van de week weer post voor je te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Petra, jouw post is altijd een feestje in mijn brievenbus waardoor ik zin heb om meteen te antwoorden.

      Verwijderen
    2. Aah dat vind ik lief! :-) Nu voel ik me een beetje schuldig dat ik je zo lang laat wachten ;-)

      Verwijderen
    3. Dat maakt de verrassing des te groter. ;-)

      Verwijderen
  2. Hey girl!
    Ik ken jou (of nou ja kennen is misschien een beetje groot woord) van fb, ik ben super blij dat je deze tutorial heb gemaakt! dank je wel voor de duidelijke uitleg! btw je hebt een leuk blog, gek dat je zo weinig volgers heb... maar je hebt er van af vandaag nu 1tje bij hoor ;)
    Liefs,
    Kim Lee van fb

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een leuke reacties op mijn blog. Dank je wel.

      Verwijderen
  3. Ik volgde je al zie ik nu, ga je mapje zo even uit proberen dank je wel voor de werkbeschrijving! Misschien wil je nog meedoen met mijn give away op mijn blog?
    gr

    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh leuk, ik ben benieuwd hoe jij hem maakt. Ik ga eens kijken op je blog. Een give away is altijd leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent zo creatief :-). Heel erg leuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een gekke vraag van een enorme leek. Wat is oprillen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een ontzettend leuk mapje zeg. Dat ga ik zeker ook proberen te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke tutorial! Wil ermee aan de slag maar ik begrijp dat je de vier mapjes aan de zijkant niet dichtplakt? De mapjes blijven open?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De mapjes blijven inderdaad open, maar volgens mij kun je ze ook wel dichtplakken met mooie tape of zo hoor. Alles kan, alles mag.

      Verwijderen
    2. Dank je....ga eens kijken wat ik ervan zal maken!

      Verwijderen
  9. Ik ga dit proberen te maken! Duidelijk uitgelegd!

    BeantwoordenVerwijderen