Stampin' Up Workshop met Linda

Voor goed betaalbare workshops, kinderfeestjes in Swalmen en omstreken
en bestellingen van Stampin'Up
bent u hier aan het juiste adres.

Mail voor informatie:
l.opdencamp24@gmail.com

facebook: Stampin' by Linda

dinsdag 12 maart 2013

Een accordeonkaartje

Een tijdje geleden deze kaart ergens gezien en ik wilde hem nog steeds een keer maken. En nu is het dus gelukt om er tijd voor vrij te maken.

Benodigdheden:

- papier
- splitpen
- lint 
- dubbelzijdige plakband of lijm



Van het grote vel papier heb ik een smallere strook afgeknipt. Dit papier is dubbelzijdig bedrukt met een leuke print. 
Daarna heb ik de strook gevouwen zodat er 6 vakken ontstaan, waarbij de bovenste en onderste wat groter zijn dan de overige vier. Bij mij betekende dat: 6,5 - 4 - 4 - 4 - 4 - 6,5 cm.
Van de twee grootste vakken heb ik de uiteinden rond geknipt. Hierin heb ik ook een gaatje geperforeerd waar later een splitpen in kan. Hier vlak onder heb ik een inkeping gesneden waar later het lint doorheen gaat. Je krijgt dan dit:




 De overige gekleurde blaadjes die in de accordeon geplakt worden heb ik op maat gesneden (3,5 cm breed) Ook nog een paar leuke strookjes en de kaart zelf gesneden.


Nu wordt alles op elkaar geplakt. Ik gebruik hiervoor dubbelzijdige plakband, maar lijm kan natuurlijk ook.



En dan is de kaart klaar. Je kunt nu nog een leuke tekst aan de binnenzijde en/of buitenzijde schrijven of plakken voor welke gelegenheid je maar wilt.






Veel plezier met het maken van ook zo'n kaart!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen