Stampin' Up Workshop met Linda

Voor goed betaalbare workshops, kinderfeestjes in Swalmen en omstreken
en bestellingen van Stampin'Up
bent u hier aan het juiste adres.

Mail voor informatie:
l.opdencamp24@gmail.com

facebook: Stampin' by Linda

vrijdag 15 februari 2013

Nog een eenvoudig mapje...

Tijdens de carnaval waren we een weekendje in Zeist. Op de hotelkamer zag ik een mapje liggen met wat informatie over het hotel en de omgeving. Een handig en eenvoudig kartonnen mapje. Jullie kennen ze vast wel.
Dat kan ik ook maken dacht ik toen.
Thuis meteen aan de slag gegaan en zie hier het resultaat.


 Stap 1: 
twee mooie stukken dikker papier. Voor de voor- en achterkant. Bij een van de twee knip je aan de zijkant een rand van ongeveer 2 cm af en aan de onderkant ook.


 Stap 2: 
Draai het blaadje voor de achterkant om en knip een hoekje rechtsonder uit van 2x2 cm. 


Stap 3: 
Vouw de randen om zodat het formaat van de achterkant weer even groot is als de voorkant van het mapje.


Stap 4: 
Plak met mooie tape (of gewone plakband) de voor- en achterkant aan elkaar. Ik heb dit aan zowel de buitenzijde als de binnenzijde gedaan. Verder heb ik van de omgevouwen flapjes de zijkanten een beetje schuin afgeknipt, zodat deze voor een mooiere afwerking zorgen. 


Zo, kun je verschillende mapjes maken. Voor de kleinere mapjes heb ik 1 blaadje dubbelgevouwen, zo hoefde ik de rugzijde van het mapje niet aan elkaar te tapen.



Stap 5: 
Maak met ander papier, ingekleurde stempels of iets anders nog iets leuks op de voorkant. Nu kun je er een leuke brief, een tegoedbon, of geld instoppen om iemand cadeau te doen.

Veel plezier!

3 opmerkingen:

  1. Deze zijn ook alweer zo leuk... Ben ook begonnen met mapjes maken, alleen moet nog wat post ontvangen voor ik ze kan versturen naar andere.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind deze mapjes nog leuker dan de vorige! Bedankt voor het delen van deze leuke, maar toch simpele DIY. :)

    BeantwoordenVerwijderen