Stampin' Up Workshop met Linda

Voor goed betaalbare workshops, kinderfeestjes in Swalmen en omstreken
en bestellingen van Stampin'Up
bent u hier aan het juiste adres.

Mail voor informatie:
l.opdencamp24@gmail.com

facebook: Stampin' by Linda

woensdag 7 november 2012

Kinderpraat!

Kaal

We zitten gezellig aan het ontbijt voordat Meike en Lotte naar het kinderdagverblijf gaan en Wilbert en ik moeten werken.
Meike: mama die blaadjes zijn van mij hè (wijzend naar de blaadjes op de grond in de tuin)
Ik: Ja Meike, die mag jij wel hebben.
Meike: de bomen zijn nu bijna keel he.
Ik: Kaal bedoel je. Als de bomen geen blaadjes meer hebben zijn ze kaal. Net als opa, die heeft ook bijna geen haar meer. Opa wordt ook kaal.
Meike kijkt me vreemd aan. 
Ik: Ja, opa heeft toch bijna geen haar meer. Hij kan toch geen staart maken zoals ik.
Meike: Ja maar mama, oma heeft toch ook geen elastiekjes!!!

Verdwenen stem

Meike: Mama waar is jouw stem? Ik zie die niet.
Ik (helemaal hees): Tja Meike, dat weet ik niet. Zou die onder de bank liggen?... Nee, dat kan niet hè.
Meike: Misschien hebben opa en oma hem meegenomen.

de volgende dag:

Meike: Mama, heb je je stem weer teruggevonden?
Ik (piepend en krakend): Nee nog niet.
Meike: Misschien ligt die nog op school.

Muts

Het waait hard en Meike en ik gaan boodschappen doen. Ik doe haar de muts op. Lotte heeft pas oorontsteking gehad en moest daarom een muts op en ik wil natuurlijk niet dat Meike ziek wordt.
Meike: mama, ik ben toch niet ziek?
Ik snap haar niet helemaal en vraag nog eens wat ze bedoelt.
Meike: ik ben toch niet ziek. Ik hoef de muts dan toch niet op.

Centjes

Gisteren liet ik per ongeluk wat kleingeld uit mijn beurs vallen dat door de kamer rolde. Meike wilde de centjes heel graag hebben. 
Ik: Nee Meike, die centjes zijn van mama.
Meike: Maar ik heb ook geld nodig mama.
Ik: Waarvoor
Meike: Voor de schootschappen (boodschappen)

Zusjes

Meike (tegen Lotte): Lotte, kijk me eens aan.
Lotte draait haar hoofdje weg en blijft proberen om papa's lp's uit de kast te pakken.
Meike: Lotte, kijk me eens aan. Jij mag niet aan papa's platen komen. Dat is "oh-oh"
Lotte lacht een keer.
Dan buigt Meike voorover en geeft haar een kusje.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen