Stampin' Up Workshop met Linda

Voor goed betaalbare workshops, kinderfeestjes in Swalmen en omstreken
en bestellingen van Stampin'Up
bent u hier aan het juiste adres.

Mail voor informatie:
l.opdencamp24@gmail.com

facebook: Stampin' by Linda

vrijdag 7 september 2012

Spanning: Spannend, Spannender, Spannendst!

Donderdagochtend, 7.00 uur, ik loop het huis uit richting het station. De trein heeft geen vertraging totdat ik in Utrecht aankom. Daar heerst verwarring. De trein komt op een ander perron, er staat een lege trein, maar niet de mijne. Gelukkig ben ik niet de enige die in verwarring is. Maar ook staan er een heleboel reizigers zichtbaar ontspannen te wachten. 
Ik heb nog tijd genoeg, dat scheelt.

Om 9.30 kom ik in Amersfoort aan. Ik pak mijn uitgeprinte kaartje van Google Maps en loop naar Kalasa kitchen. Een super leuk restaurantje waar ik na afloop zeker nog even rond wil kijken. Eerst de workshop.
Marelle Boersma is er al. Super vriendelijk ontvangt ze me in de gezellige knusse bovenruimte. Het wachten op de andere workshopleden duurt niet lang en het lijkt alsof we elkaar al jaren kennen. Allemaal erg gezellige meiden.
We krijgen ontzettend veel informatie en tips van Marelle. Over plots, personages, gebruik van locaties, doceren van informatie, schrijfstijl en ook het integreren van spanning.
We doen verschillende oefeningen. Erg leuk ook om in de klas in de hogere groepen te gebruiken bij het leren schrijven van verhalen. Met behulp van de "schrijfcarrousel", leren we over stopwoordjes, wollig taalgebruik, het nut van het aantal woorden in een zin en nog veel meer. 

Erg leuk vond ik de opdracht een saaie tekst van nu.nl om te buigen in een spannende tekst. Vooral het feit dat dit op verschillende manieren werd gedaan was leuk om te zien. Om 18.00 was ik 's avonds weer thuis, moe maar voldaan over deze geweldige workshop. Echt een aanrader. Als er een vervolg komt, wil ik daar zeker heen gaan. Lijkt me super gezellig en leerzaam.


Erg nieuwsgierig ben ik geworden naar de verschillende verhalen/boeken die de anderen aan het schrijven zijn. Heerlijk om nu al volledig mee te leven met de personages in de boeken van de ander. Personen die niet echt bestaan, verhalen die niet altijd op waarheid zijn gebaseerd, maar die je toch bezig kunnen houden. Praten over wat hen nog meer kan gebeuren of hoe het af zou kunnen lopen. Ik kan niet wachten om er iets van te lezen. Ook mijn eigen verhaal moet natuurlijk verder gaan en ik ga alle tips zeker proberen toe te passen. Een idee hoe het verder moet gaan begint al langzaam te borrelen en over een paar dagen ga ik dit proberen op papier te zetten, zodat het door jullie gelezen kan worden.

Oh ja, en natuurlijk heb ik nog heerlijke thee gekocht in Kalasa Kitchen, waar de lunch en het gebak overheerlijk was.

Enkele links die ik zeker met jullie wil delen:

Kalasa Kitchen - kalasa.nl

Marelle Boersma - www.marelleboersma.nl

3 opmerkingen:

  1. Ja, de workshop was zeker een aanrader! :-D Vond het leuk om je irl te ontmoeten. Net wat je schrijft, alsof iedereen elkaar al jaren kende. Een goed gevoel, en veel geleerd. Op naar het vervolg! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed geschreven. Het lijkt wel of ik er zelf bij was ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha he Linda (vdK), zal ik je een geheimpje verklappen... ;-)

      Verwijderen