Stampin' Up Workshop met Linda

Voor goed betaalbare workshops, kinderfeestjes in Swalmen en omstreken
en bestellingen van Stampin'Up
bent u hier aan het juiste adres.

Mail voor informatie:
l.opdencamp24@gmail.com

facebook: Stampin' by Linda

woensdag 29 augustus 2012

Zoek jij nieuwe situaties op of ga je ze uit de weg?



Zelf moet ik altijd even wennen aan iets nieuws. Ik kijk de kat uit de boom, hou me op de achtergrond. Zal niet snel iets zeggen zodat iedereen het kan horen. Wanneer het bijvoorbeeld op feestjes stilvalt wanneer ik toevallig iets aan het vertellen ben, zal ik ook stilvallen en wachten totdat het rumoer weer op gang komt.

Ik kan verschillende momenten in mijn leven opnoemen waar ik het nieuwe wel steeds ben aangegaan, dit wel spannend vond, maar ook leuk en altijd een gewenningsperiode nodig had.

  • verhuizing naar Duitsland en dus een nieuwe school en nieuwe groep.
  • verhuizing terug naar Nederland: andere woonplaats, vreemde school, vreemde mensen.
  • bijbaantje
  • Studie
  • Mijn baan en de ontwikkeling daarin: leerkracht - intern begeleider - teamleider
  • Hierbij nog het volgen van verschillende nieuwe studies, eendaagse cursussen of hobbies.
En toch...blijf ik nieuwe dingen opzoeken. Hoe kan dat toch?
Blijkbaar is mijn leergierigheid of mijn interesse toch groter dan mijn verlegenheid of onzekerheid. 
Ik krijg ook wel eens te horen dat ik niet onzeker hoef te zijn, zelfs vandaag nog. 

Waar ik altijd dacht dat ik nieuwe situaties niet graag opzoek, doe ik het wel. Steeds weer opnieuw. En ik moet ook zeggen dat ik er nog geen enkele keer spijt van heb gehad. Hoe spannend sommige dingen ook zijn (presentaties geven, alleen naar een vreemde locatie met vreemde mensen), het heeft me altijd veel plezier gekost en ben altijd blij dat ik het gedaan heb.

Zo ga ik vanavond naar de informatie-avond van een kookcursus "authentiek indonesisch koken" die ik ga volgen en ga ik volgende week ruim 2 uur reizen voor een workshop "spannend schrijven" van Marelle Boersma.




Voor mijn werk lees ik regelmatig zaken over kinderen met autisme die o.a. moeite kunnen hebben met nieuwe of vreemde situaties en af en toe herken ik er wel dingen van mezelf in, terwijl ik ook weet dat ik echt niet autistisch ben. (of mensen die mij goed kennen moeten hier anders over denken? ;-))

Ook herken ik in mijn oudste dochter dingen van mezelf. Het verlegen gedrag in het begin van een bezoekje ergens en uiteindelijk komt ze los en wil ze bijna niet meer naar huis en vindt ze het zelfs prima als we zonder haar naar huis zouden gaan. Het heeft wel wat, dat verlegen zijn, het eerste half uur zit ze rustig bij je op schoot en daarna is ze lekker aan het spelen en kan ze zelfs van alles gaan regelen en in de gaten houden of het allemaal wel goed gaat. Ze kan zich dan zelfs zorgen maken om andere kindjes die huilen of niet willen spelen.

En jij? Zoek jij nieuwe situaties makkelijk op of ga je ze liever uit de weg?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten