Stampin' Up Workshop met Linda

Voor goed betaalbare workshops, kinderfeestjes in Swalmen en omstreken
en bestellingen van Stampin'Up
bent u hier aan het juiste adres.

Mail voor informatie:
l.opdencamp24@gmail.com

facebook: Stampin' by Linda

vrijdag 10 augustus 2012

Kinderlogica - De koningin, de politie en stress.

De Koningin

We zitten met zijn vieren in de auto op weg naar huis van de vakantie in Volendam. We hebben heerlijk in Naarden geluncht bij eetcafĂ© "Het Hert", waarbij Meike al erg vreemd opkeek naar de hertenkop aan de muur. "Mama, waarom hertje in de muur? " Tja, probeer daar maar eens antwoord op te geven. Met wat afleiding naar de afbeeldingen van de hertjes in de menukaart en op het raam komt het deze keer gelukkig goed. 

Maar goed, niet veel later in de auto, rijden we in de buurt van Paleis Soestdijk. Wilbert en ik praten wat over de verschillende verblijven van de koninklijke familie als Meike vraagt:
"Papa, ga je weer met Roy naar de koningin? "

We kijken elkaar eens verbaasd aan. Maar Meike is standvastig. Na een tijdje wordt ons duidelijk dat ze Koninginnedag bedoeld omdat Wilbert dan meestal met een vriend Rommelmarkten afstruint voor... (dat valt te raden). Dus ons antwoord: "Nee we gaan nu niet naar de Koningin."

"Wanneer wel, papa?"

"Als de Koningin jarig is." geven we dan maar als antwoord.

En dan komt de kinderlogica om de hoek kijken.

"Papa, zing je dan ook Lang zal ze leven?"
Natuurlijk zingt papa dat dan.
"En ook Jarige Job gaat nooit verloren?"
Ja hoor, ook dat doet papa, zeggen we ondertussen met een flinke glimlach op ons gezicht.
"Neem je dan ook een cadeautje mee?"
En papa neemt dan ook een cadeautje mee.

Wij lachen inmiddels voluit om deze kinderlogica.

"Mama, waarom lachen jullie?" vraagt Meike dan nog. 

Dan is het een tijdje stil, ook Lotte horen we niet meer met de speeltjes rammelen.
Ik vraag Meike of Lotte al slaapt, maar krijg geen antwoord. Wanneer ik me dan omdraai zie ik beide dames in diepe rust in hun autostoeltjes. 


En dan nog wat korte uitspraken van ons bijdehandje ;-)


De Politie

Ik: Meike, doe je gordel om, dat mag niet van de politie.
Meike: Dan zegt de politie Oh oh, en dan geef ik kusje en een knuffel en dat is het weer goed.


Stress

Ik: Meike, past de boterham nog wel in je buik? Als je echt vol zit laat maar staan want je hebt al heel goed gegeten.
Meike met een wijs gezichtje: Anders krijg ik stress.


Lotte

Lotte: brabbelt iets wat op "papa" lijkt (ze is tenslotte pas 10 maanden) met haar mond vol met brood.
Meike spreekt haar streng toe: Lotte, papa is niet thuis en niet met de mond vol praten.





3 opmerkingen:

  1. Hihi prachtig ja, hier begint het gebrabbel nu ook langzaamaan meer vorm te krijgen en aangezien we een theatermakertje hebben zullen we ook wel veel lol gaan krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen