Stampin' Up Workshop met Linda

Voor goed betaalbare workshops, kinderfeestjes in Swalmen en omstreken
en bestellingen van Stampin'Up
bent u hier aan het juiste adres.

Mail voor informatie:
l.opdencamp24@gmail.com

facebook: Stampin' by Linda

zaterdag 18 augustus 2012

Een gewonnen boek en een vervolgverhaal

Ik had gewonnen? Echt waar? Ik had zomaar een boek gewonnen.

Gisterenavond kwamen we thuis van een etentje met mijn ouders dat we hen nog steeds cadeau zouden doen voor moederdag en vaderdag. Mijn moeder is inmiddels alweer bijna jarig, dus vond ik het tijd worden dat we dit etentje nu toch daadwerkelijk gingen plannen. Heerlijk gegeten. Mijn vader had voor zijn gerecht al bijna de halve tafel nodig. Helaas kwamen de gerechten van mijn moeder en mij pas nadat mijn vader en Wilbert al klaar waren. Er was iets mis gegaan in de keuken. We kregen wel nog een drankje van het huis.

Maar goed, ik dwaal af. We komen thuis bij mijn ouders om ook daar nog even wat te drinken en ik krijg een twitterberichtje dat ik de gelukkige winnaar ben van een boek. Ik ben iemand gaan volgen die mij is gaan volgen. Sabrina Jansen (http://www.sabrina-jansen.nl/). Zij heeft in juli 2012 haar debuut gemaakt met het boek "Ware liefde, of toch een loverboy", een jeugdboek. 



Via twitter maakte zij bekend bij 450 volgers een boek te verloten. En dat nadat ik haar al een aantal dagen volgde. En wat wil het toeval: Ik heb gewoon dit boek gewonnen. Ik lees graag jeugdboeken, al heb ik de laatste tijd wat weinig tijd om te lezen. Toch zal ik dit boek wellicht meteen ter hand nemen als het komende week op de mat ligt. Ik ben erg nieuwsgierig. 
Sabrina blogt ook en is nu op haar site een verhaal gestart: "Ongewenst zwanger". En ondanks de kleine typ/schrijffoutjes, die wellicht ook in mijn eigen teksten te vinden zijn door de snelheid van het typen, lijkt ook dit me best een spannend verhaal. 

Dit bracht mij op het idee om misschien toch eens aan een echt boek te beginnen, of een soort van vervolgverhaal dat ik dan steeds als blog plaats. Daarvoor moet ik misschien eerst weer wat meer tijd krijgen. Inspiratie is er wel. Ik heb een deel van een verhaal klaarliggen voor de workshop op 6 september bij Marelle Boersma (http://www.marelleboersma.nl/)en ik heb aantekeningen liggen voor een ander verhaal/boek. En wellicht, een idee van mijn zus, kan er ook nog wel een vervolg komen op de korte thriller "Bijgeloof!?", want wat als de moord die ze wil gaan plegen toch niet gaat lukken? Als er iets tussen komt, of als hij iets door krijgt? Als hij de glazen verwisselt, er iemand anders op de stoep staat en het glas leegdrinkt, het glas per ongeluk omgestoten wordt, hij op tijd gered wordt, zij spijt krijgt van wat ze wil gaan doen... Nog zoveel mogelijkheden om door te borduren op dit verhaal. 

Wie heeft er nog leuke idee├źn om van mijn korte thriller "Bijgeloof!?" een lange thriller te maken? Wellicht kan ik deze meenemen in het verhaal. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen