Stampin' Up Workshop met Linda

Voor goed betaalbare workshops, kinderfeestjes in Swalmen en omstreken
en bestellingen van Stampin'Up
bent u hier aan het juiste adres.

Mail voor informatie:
l.opdencamp24@gmail.com

facebook: Stampin' by Linda

vrijdag 13 juli 2012

"Past alles wel in de auto?" en andere vakantiestress...

Ik kan me nog precies herinneren hoe het vroeger thuis ging. Mijn moeder die op het allerlaatste moment nog alles even nakeek. Alles schoon? Iedereen naar de wc geweest? Het aanrecht leeg en schoon? Nog gauw even naar de wc. Mijn vader die al in de auto zat te wachten. Wij op de achterbank. Mijn zus met een stapel tijdschriften en boeken naast zich. Ik met een kussen bij de hand, want ik viel toch zo in slaap. Het heeft dan ook jaren geduurd voordat ik Belgiƫ heb gezien. Altijd sliep ik voordat we Nederland uit waren en ik werd pas in Frankrijk weer wakker.
Ieder jaar ook de vraag van mijn vader: hoe krijgen we alles mee? Dit past nooit heb ik hem ieder jaar wel horen zeggen. Maar mijn moeder, een kei in het economisch inpakken van spullen, wist alles altijd weer in de tassen, maar vooral ook in de auto te krijgen.


En hoe gaat het bij mijn eigen gezinnetje?
Ik doe eigenlijk min of meer hetzelfde als mijn moeder. Ik zorg dat het huis aan kant is, alles netjes opgeruimd en schoon, ga op het laatste moment nog even naar het toilet. Wetende dat ik na een half uurtje op zijn laatst toch al weer moet. Ik heb ervoor gezorgd dat alles in de tassen zit. Zo min mogelijk, maar wel voldoende voor de vakantie. Hebben we niets vergeten?
En mijn man? Hij klaagt niet over het feit of alles wel in zijn auto past. Want hoewel verschillende mensen ons al gevraagd hebben of we geen grotere auto nodig hebben nu we twee kids hebben en hoe we alles meekrijgen of vakantie, weigert hij afstand te doen van zijn geliefde Alfa. Dat is ook helemaal niet nodig alles past er in.


Toch is er een ding waar ik niet echt tegen kan. Nadat ik in de loop van de dagen voor de vakantie zorg dat alles in de tassen zit, en zo min mogelijk verschillende bagagestukken wil hebben, gaat mijn man op het laatste moment spullen bij elkaar zoeken: een portable platenspeler, lp's die mee moeten, nog wat tijdschriften, zijn scheerapparaat, oplaadkabels of batterijen die ergens tussen geduwd worden. En zo hebben we uiteindelijk een hoop losse spullen in de auto. En als we dan op de plaats van bestemming zijn wordt als eerste de platenspeler aangesloten en muziek aangezet. Maar natuurlijk zijn dan de kabels, de batterijen niet te vinden. In welke tas zijn ze geduwd? Waar is...? En die vraag wordt in de loop van de vakantie wel vaker herhaald.


Ach ja, voor ieder gezin zal er iets anders zijn waardoor de vakantiestress om de hoek komt kijken. Voor ons dan niet de vraag: "Past alles in de auto?" maar vooral "Waar hebben we alles gelaten?" 


Wat levert bij jullie vakantiestress op?

1 opmerking:

  1. De meeste stress krijgen we door de spontane situaties. Dat de bliksem bijvoorbeeld inslaat in Utrecht CS waardoor onze reis naar schiphol strandt in Geldermalsen.

    Maar als het dan toch over de bagage gaat: we vliegen meestal, dus is onze bagage beperkt tot 2 kleinere koffers, die (eerlijk is eerlijk) Katja altijd goed weet in te pakken.
    Alleen is van 1 van de koffers het slot kapot.
    En het is bekend hoe hardhandig men op luchthavens omgaan met koffers.
    Het rustmoment is er als we weer met beide koffers de bagagehal verlaten, maar voor die tijd is er wel de stress van het beeld van: een lege, open, blauwe koffer te zien passeren, gevolgd door een stroom van onderbroeken, sokken en toiletartikelen.

    BeantwoordenVerwijderen