Stampin' Up Workshop met Linda

Voor goed betaalbare workshops, kinderfeestjes in Swalmen en omstreken
en bestellingen van Stampin'Up
bent u hier aan het juiste adres.

Mail voor informatie:
l.opdencamp24@gmail.com

facebook: Stampin' by Linda

zaterdag 28 juli 2012

Maken we ons niet meteen wat te druk?

Wat is dat toch met ons tegenwoordig? Ja sommigen zullen nu gaan lachen en denken, oh nee, ze begint toch niet over "vroeger was alles beter." Maar maken we ons soms niet een beetje te druk?


Ik was net op een baby/peuterforum waar al paniek heerste dat alle blogs en berichtjes van de persoonlijke pagina's verdwenen waren. Er werd al door allerlei mensen gereageerd en vragen gesteld hoe dit zou kunnen en dergelijke. Sommigen meteen boos die dan een week lang de site niet willen bezoeken en anderen oproepen dit ook te doen.


Een vriendin van me die vertelde dat haar laptop vreemd deed en deze maar meteen had weggebracht om te laten repareren (of virusvrij maken). Daarbij helaas wel alle inlogcodes inclusief die van het werk moest doorgeven hopende dat ze hier gewoon als serieus bedrijf mee om weten te gaan.


Digitale foto's op de computer sorteren, maar niet exact weten hoe, waardoor alles weer door elkaar staat als de cd bijna gebrand wordt en dan opnieuw kunnen beginnen. Waar is de charme van een stapeltje met foto's van de vakantie?


Maar goed ik denk ook dat mijn kinderen hiermee opgroeien. Meike heeft zo'n peuterlaptop en daar was de batterij van leeg, dus na een aantal dagen stoppen we er toch maar een nieuwe batterij (nou ja, niet 1, maar meteen 3 natuurlijk) in zodat ze de laptop fijn mee kan nemen in de auto als we een lang stuk moeten rijden komende week. En dat is niet het enige speelgoed met batterijen die de afgelopen week ineens leeg waren. Nee hoor, ook het muziek-activiteitenbord in de box van Lotte, de kookplaat in het speelgoedkeukentje, het lampje bij Lotte op de kamer, de schildpad met de leuke liedjes en lampjes van Meike.


En wat te doen als de stroom een keer uitvalt? Dan hebben we geen muziek, geen tv, geen licht, maar ook geen computer of internetverbinding. En als dat nog niet alles is kan ik ook niet koken op mijn inductiekookplaat of in mijn oven. Zelfs de was moet blijven liggen. Al zal ik daar niet zo heel erg mee zitten, moet ik toegeven ;-)


Zelfs op de scholen is het tegenwoordig lastig om door te werken zonder stroom. Het krijtbord is inmiddels vervangen door een digitaal schoolbord, er wordt van alles uitgeprint, gekopieerd. Er wordt veel via mail verstuurd en alles wordt bijgehouden in de digitale leerlingdossiers. Buiten het feit dat dit natuurlijk wel allemaal erg leuk en handig is, kun je nog maar weinig doen als de elektriciteit een keer uitvalt of de server kapot gaat.


Maar wat zou ik doen als er een avondje geen stroom was?
Ik zou bij kaarslicht een echt boek kunnen gaan lezen, of pianospelen.  
Of ik zou gaan zpagettihaken, tekenen, schrijven.
En eigenlijk zou ik dit denk ik niet eens erg vinden. Eindelijk een keer de tijd nemen om deze dingen te doen i.p.v. voor de tv hangen of een blog schrijven op de laptop.


Wat zouden jullie doen op een avondje zonder stroom ? Welke hobbies heb je nog waar je geen elektriciteit bij nodig hebt?


En buiten het feit dat het best eens heerlijk is om geen gebruik te maken van elektriciteit zou het voor het milieu volgens mij ook geweldig zijn als we allemaal eens regelmatig een avondje de stroom uitlaten.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen