Stampin' Up Workshop met Linda

Voor goed betaalbare workshops, kinderfeestjes in Swalmen en omstreken
en bestellingen van Stampin'Up
bent u hier aan het juiste adres.

Mail voor informatie:
l.opdencamp24@gmail.com

facebook: Stampin' by Linda

vrijdag 29 juni 2012

Wat is de link tussen voetbal en een stoplicht???





Meike kent al heel lang alle kleuren.
Toen ze een stuk kleiner was en we regelmatig te voet naar de supermarkt liepen, vroeg ze me bij iedere auto welke kleur deze had. Al snel zag ze auto's in dezelfde kleuren en niet veel later kende ze ze allemaal. Niet alleen rood, groen, blauw, geel. Nee ook paars, grijs, zwart, donker- en lichtblauw enz. 
Ook de cijfers vindt ze super leuk en ze telt alles. Of het nu de liedjes zijn die we 's avonds zingen. We zingen er altijd 4. Of dat ze kleifiguurtjes heeft gemaakt. Ook deze worden weer geteld. Laatst verbaasde ze me en telde 12 kleihuisjes. 12? Ja hoor, ze telde gewoon door. 
Dat ze cijfers erg leuk vindt blijkt ook uit het feit dat ze van de week zag dat er een aantal cijfers van de matten waar Lotte soms op ligt te spelen niet goed lagen. De 6 lag op een zijkant en de 1 en 7 lagen op de kop. Deze drie wist ze me feilloos aan te wijzen: "Mama, die liggen niet goed hè?" zei ze er bij.

Zoals in mijn eerste blog beschreven, weet Meike ook al heel goed wat ze bij een stoplicht moet doen. Alleen wat ze bij oranje moet doen is nog niet helemaal duidelijk blijkt uit het gesprekje dat ik vanmiddag met haar had:

Meike speelt met de trein en heeft daar ook een stoplicht bij staan.
"Kijk mama, stoplicht"
Ik vraag: "Wat moet je doen als het rood is?"
Meike: "stoppen"
Ik: "En bij groen?"
Meike: "rijden"
Ik: "En oranje?"
Meike: "Voetballen"

Ik had haar bij de eerste EK-wedstijd van Nederland uitgelegd dat Nederland in het oranje speelt en dat die moeten winnen. Daarna heeft ze geen wedstrijd meer gezien, maar dit wel onthouden. 

Als we dan 's avonds aan  het wandelen zijn en Meike meegaat op haar fiets, moeten we regelmatig (zogenaamd) even stoppen voor het rode licht. Als zij dan op het knopje duwt, mogen we weer doorlopen, want dan is het groen. Ze heeft een levendige fantasie. Dit blijkt ook uit het stukje tekst dat ik heb getypt toen ze 's middags in bed lag te kletsen. Dit is ook alweer van een heel tijd terug, maar ik vond deze tekst van de week.







Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen