Stampin' Up Workshop met Linda

Voor goed betaalbare workshops, kinderfeestjes in Swalmen en omstreken
en bestellingen van Stampin'Up
bent u hier aan het juiste adres.

Mail voor informatie:
l.opdencamp24@gmail.com

facebook: Stampin' by Linda

woensdag 27 juni 2012

Vakantie of toch niet?



Het schooljaar is alweer bijna afgelopen. Officieel hoef ik niet meer te werken. Morgen feest van een collega en vrijdag wordt de vakantie echt ingeluid. Ben ik er aan toe? Ja, deze keer toch echt wel. Heb ik er tijd voor? Eigenlijk nog niet. Er is nog genoeg te doen op het werk en eigenlijk ben ik nooit klaar. Toch heb ik na morgen 6 weken vrij. 6 weken thuis met mijn twee dochters.
Maar heb ik echt vakantie? Misschien heb ik het nog wel drukker dan wanneer ik moet werken. Nou ja, drukker. De zaken duren allemaal gewoon wat langer.
Niet meer even snel alleen de boodschappen doen. Nee, ik moet dit echt plannen, zodat Lotte haar eten heeft gehad en nog wakker is, en voordat ze weer gaat slapen wil ik thuis zijn. ‘Even’ de stad in… is een hele volksverhuizing van de kinderwagen, luiertas en alles wat hierin meegesjouwd moet worden. Even naar mijn ouders betekent tijd inplannen voor de jassen aantrekken, tas pakken, in de auto stappen, en aanrijden. En dan proberen niets te vergeten. En toch… deze dingen doen we gewoon. Dit is leuk, gezellig en zeker als het mooi weer is. Je hoort mij niet klagen, maar de vakantie is wel echt veranderd. Vroeger had ik de vakantie na een paar weken wel gezien. Ik wilde wel weer aan het werk. Zeker omdat mijn man, familie en vrienden ook maar een paar weken vrij hadden. Zes weken waren erg lang. Als kind vond ik zes weken al lang, als volwassene zonder kinderen helemaal.
Nu vliegt zo’n vakantie voorbij. Ik wil veel te veel en heb te weinig tijd.
Ik wil genieten van mijn dochters. Genieten van het rustig opstaan en in de ochtendjas naar beneden en ontbijten, geen haast om op tijd ergens te komen.  Lekker relaxed aan de dag beginnen. Leuke dingen met ze doen. Lekker erop uit en ook lekker thuis zijn. Op visite bij vrienden en familie. Op de een of andere manier kom ik niet overal aan toe en is de vakantie voorbij voor ik het weet. En dat is dan weer jammer, maar dat komt goed, want dan is er altijd nog weer de herfstvakantie – kerstvakantie – carnavalsvakantie – meivakantie en zo komen we weer bij de zomervakantie.
Maar voor nu ga ik proberen te genieten van 6 weken vrij. 6 weken mama in plaats van juf.

Grappig: Meike noemde me gisteren ‘juf’. Per ongeluk omdat ze net van het kinderdagverblijf af kwam. En wat doe ik… na mijn verlof toen Lotte was geboren stond ik op het schoolplein in de pauze. Ik moest enkele kinderen toespreken omdat ze iets deden wat niet mocht. En wat zeg ik tegen deze kinderen: “Wat zei mama nu?”

Tja, juf of niet, vakantie of aan het werk. Het heeft allemaal leuke kanten. En deze wil ik blijven verzamelen om op te schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten